Generell informasjon Tennis

Postet av Astrid Irene Celius den 9. Jun 2023

GENERELL INFORMASJON DRIV TENNIS

VANNINGSANLEGGET
 Banene skal vannes før og etter spill dersom det er tørt vær. Se ”Vedlikehold av anlegget” under.
 Grusbaner er sårbare, så utvis forsiktighet og fornuft når dere er på banene!
Bruk tennissko uten grovt mønster!! Tusen takk.

AKTIVITETER
 ”Aktivitetskalender for Driv IL Tennis ligger på våre hjemmesider. Kalenderen blir også slått opp på veggen i Tennishuset. Følg ellers med på våre Facebook sider

RESERVERING AV TIMER
 Lister for reservering av tennistimer henger i Tennishuset, merket Bane I og II.

1. Spillerne kan reservere faste timer på lister i Tennishuset
  2. Ett navn er nok.
  3. Dersom banen ikke er tatt i bruk etter 5 min inn i oppsatt tid, kan andre spillere ta banen.
  4. Man kan bare reservere 2 timer av gangen
  5. Hvis ingen har reservert timen etter, kan man reservere den også før man starter å spille til reservert tid.
  6. Man kan invitere gjestespillere, men ikke som faste spillepartnere.
     Da må de melde seg inn i klubben.

Døra til Tennishuset skal være låst også når banene brukes.

VEDLIKEHOLD AV ANLEGGET

Det skal ikke spilles på våt eller for tørr bane! Spesielt etter regnvær må dekket få anledning til å tørke opp. Husk å vanne tørr bane før dere spiller.

• Husk riktige tennis-sko!! (samme som brukes i innendørshaller)
     Det er ikke tillatt med løpesko eller joggesko med grovt mønster.
  • Før endt time skal følgende utføres:
  • Eventuelle sår eller groper skal jevnes ut (bruk skrape - tråkk godt).
  • Kosting av banen: start i ytterkant helt opp til gjerdet, med sirkler inn mot midten.
  • Linjene børstes forsiktig og på skrå. Det er ikke nødvendig å presse kosten hardt mot linjene.

Husk banen skal være spilleklar når ny time begynner!

ANNEN INFO

Tennishuset og banene skal være låst når anlegget ikke er i bruk.
Døra til Tennishuset skal være låst også når banene brukes.

På tennisbanene gjelder ellers reglene for vanlig god oppførsel. Ta hensyn til naboene.
 Høylydt rop og banning kan resultere i bortvisning fra banene.

Vi setter pris på om dere som medlemmer følger litt med tennisbanene når dere er der og / eller kjører forbi. Som dere vet, så samles ofte ungdommer der, og barn leker. Dette er vel og bra, men vi opplever en del forsøpling av området.

Det er fint om dere også ringer en i styret dersom dere opplever at noe er galt. Banene er jo langt fra perfekte, og vær og vind rår vi ikke med. Får vi tørke eller kraftige regnskyller, så kan banene preges av det. Spretter en del av linjen opp, f.eks., så er det lurt å fukte området godt med slangen, drysse godt med grus over linjen og dunke den forsiktig ned med stamperen som står i boden. Dere kan bruke grusen som ligger i hjørnene av banen. Nøkkelen til boden henger i Tennishuset.

Ønsker du å snakke med oss i styret?

Styret:

Luc Bodet

lbodet@hotmail.com

Kasserer

Tony Sandem

tony.sandem@no.edensprings.com

Sportslig ansvar

Bård Hatlebrekke

baard.hatlebrekke@bos.no

Banemester

Erik Buer

erikbuer@online.no

Styremedlem

Bjarne Olsen

bjarne.olsen@verisure.no

Info om oss ligger på http://www.driv-il.no/

Vi har også en facebookside, der kommer det også informasjon utover sommeren: www.facebook.com/DrivILTennis

Ha en superfin sesong! Vi gleder oss til å se dere på aktivitetene våre.

Bruk banene mye! OG HUSK TENNISSKO UTEN GROVT MØNSTER!!!

Styret i Driv Tennis